Grattis morbror!

Idag skulle du fylla 42 år om du fortfarande var i livet. Dock var det 4 1/2 månad sen du lämnade oss. Idag var det urnsättning, jobbigt att riva upp alla sår igen. Begravningen var jobbig men ändå var man beredd på den. Nu har det gått snart 4 månader sen begravningen och allt har flytit på bra. Men idag revs alla sår upp igen och tårarna bara sprutade. Du är så otroligt saknad och jag kan inte ens tänka på att det var din aska som låg i den urnan, de går bara inte. Du kan inte vara borta? De känns så hemskt orättvist och hemskt.
R.I.P Stefan Flodin. 27/4-67 - 11/12-08

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

LCHF (Low Carb High Fat) så kallas även den dieten som jag för tillfället går på. Eller diet o diet. Vet inte vad man ska kalla de riktigt?

Följande är tillåtet att äta om man följer en LCHF-kost:
  • Fet frukt (Avokado och kokosfett).
  • Fett (Riktigt Smör och Bregott)
  • Fisk och skaldjur (Gärna feta fisktyper tex lax).
  • Fågel (kyckling eller kalkon.)
  • Grönsaker (Sparris, broccoli, Squash, aubergine, oliver
  • Kål (Blomkål, vitkål, brysselkål eller grönkål).
  • Kött (Lamm, vilt, gris och nötkött).
  • Matolja (Olivolja eller rapsolja).
  • Mejeriprodukter (Grädde, Cremé fraiche, yoghurt, vanlig och grekisk/turkisk, mjölk och fil).
  • Ost, (Gärna feta ostar, Philadelphia, Haloumi, Feta, Mozzarella eller keso).
  • Spenat, svamp, gurka och all sorts grönsallad).
  • Ägg (I alla former).
    • Undvik att äta följande om du följer en LCHF-kost:
    • Charkvaror (Korv och alla typer som innehåller tillsatser som innehåller kolhydrater).
    • Frukt.
    • Kolhydrater i form av ris, majs, couscous eller bulgur.
    • Margarin (Alla typer).
    • Matolja (Majsolja,jordnötsolja, sojaolja och solrosolja).
    • Rotfrukter, (Potatis, pommes frites, kålrot, rödbeta etc).
    • Socker (Alla former, vit socker, brunt socker, sirap, honung ,godis etc).
    • Spannmålsprodukter (Bröd, pasta och gröt. Även fullkornsprodukter)
    • Sötad mat & dryck (läsk, kakor, kaffebröd etc).
    • Tilltugg (Popcorn, chips och alla andra tilltugg som innehåller kolhydrater).

    Dagens mat:
    Frukost: 1 stekt ägg med 2 baconskivor samt 5 skivor gurka och en msk keso.
    Lunch: (samma som igår) Kyckling, spenat, squash, äggplanta, champ. och broccoli blandat ihop.
    Mellanmål: Eftersom jag då var på fika efter urnsättningen fick de bli kladdkaka och dammsugare(:S)
    Middag: Bacon och champinjoner i turiskyoughurt samt stekt ägg och keso och gurka.

    Känns som jag för de mesta kommer äta samma grejer. Ägg, bacon och gurka ;)
     Man ska ju iaf gå ner 1-2 kilo i veckan, tom ännu mer om man rör på sig.

    Dagens motion:
    50 min promenad i solen

    Kanske borde ta o skaffa en till blogg om vad jag äter? :P Annars kommer de bli sjukt tråkigt o läsa denna bloggen ^^

    I helgen så har jag jobbat. I lördags va jag och Malin en sväng i Skövde, sen i Säter o spelade Buzz! och sen kikade vi på en film.
    Igår efter jobbet så åkte jag och hämtade Johanna och vi åkte o handlade på maxi och Gina! ;) Blev en ny tröja samt en lila klänning(!!!) från Gina., Ska även in imorgon och köpa en till tröja ;)
    Blev storhandling, inhandlade alla nya ingredienser till min diet. Passade även på o köpa mig nya bestick, har velat ha dom länge och igår va de halva priset på dom ;)
    Sen uppstod det en obekväm situation som gjorde mig förbannad. FUCKU säger jag bara din jävla fjant!

    Nej nu ska jag ta o sätta på en film o lägga mig i soffan och bara slappa. Är inte riktigt i form eller på humör idag, tänkaren Fia e på g idag ;( Imorgon och onsdag blir de jobb: 7-10 tappen och 13-19.30 i stan. Jobbigt :(

    Förresten Johanna, du är min struts :D

    // Fia - Hoppas du har det bra i himlen morbror!

    (mina underbaringar Maja och Tyson)


    Kommentarer
    Postat av: Sara

    Asså det är sjukt svårt o veta vad jag ska önska mig! Jag vet ärligt inte vad! Haha

    Men jag önskar mig ju håltagning i örat, osen.. typ, jag vet inte. ja ggillar ju små plock med ljus o sånt eftersom att jag snart ska göra om totalt i mitt rum! :D

    Puss!

    Snygg bloggen har blivit!

    Hur har du det nu förresten!? <333

    2009-04-28 @ 20:40:40
    URL: http://rizzy.blogg.se/
    Postat av: Malin

    Du vet vart jag finns om du vill prata!



    Åhh va sugen jag blev på ägg nu! jag får inte äta ägg :(



    Vad e jag då? :P

    2009-04-29 @ 00:47:17
    URL: http://sevmek.blogg.se/

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0