Thailand 2009 och USA 2005

Om jag klarar att spara undan pengar så ska jag följa med mina föräldrar till Thailand i November. Har försökt o få den resan av dom men dom va inte så sugna på o betala den "lilla" summan åt mig :( tur att dom betalar när vi åker 2012(min pappa fyller 50) :)

Just nu lutar de väl att man får stanna hemma, vill inte lämna min lilla pojk i 2 veckor men de e så otroligt roligt att uppleva nya ställen och miljöer. Och Thailand har jag alltid velat åka till. Har vart lite överallt, Turkiet 3 gånger, Fuerteventura, Lanzarote, Tunisien, Teneriffa och USA. Tänkte skriva lite om när jag va i USA 2005.

NÄR JAG VAR I USA 2005:

Började med att vi reste från Stockholm till New York (direktflyg tog 8 timmar). Bodde på Manhattan nästan vid Central Park. Vi spenderade 3 eller 4 dagar i New York(kommer inte ihåg för o va helt ärligt). Va ute vid frihetsgudinnan, lunkade i central park och kikade på alla djur, va uppe i Empire State Buildning, kollade på Ground Zero(där Twintowers stod), gick och strosade på Time Sqare och fikade på Hard rock café. Väldigt hetiska dagar i New York men vi hann o se en hel del :)

Sen flög vi till Atlanta, Georgia där vi bodde på ett 5 stjärnigt hotell och levde lyxliv i några dagar medans den familjen vi åkte med var på konferens och fick träffa Elton John :O Vi va iaf på Coca Cola museét och fick smaka diverse äckliga varianter av cola. Lätt godast var coca cola lime som blev min drog under reste av veckorna.

Sedan bilade vi ner till Jacksonville i Florida, vidare till Tampa där vi doppade fötterna i mexikanska golfen och kikade i amerikanska julbutiker mitt i April.
Sedan begav vi oss för en vecka med slappande, solande och underbart väder i Fort Lauderdales. Besökte USAs dåvarande största shoppingcenter o heeeeeelvete va affärer de va. Åkte även svävare på träsket - Everglades. Såg en hel del alligatorer, riktigt coolt.
Sen åkte vi vidare från Fort Lauderdales och hann såklart att kika in Maimis alla fina hus och diverse båtar och bilar, herrejäävlar säger jag bara. Vilka villor :O
Sen hamnade vi efter 12 timmars bilfärd i Kissiemiss i Florida, en liten förort till Orlando där vi skulle spendera den sista veckan va våra 3 veckor i USA. Blev både Sea World och Disney World. Sea World va verkligen grymt häftig, späckhuggarna speciellt. Disney World va också riktigt coolt. Hann dock bara med 2/5 parker. Min bror, pappa och 2 andra som vi åkte med besökte även Cape Caneveral, nu i efterahand så hade jag också velat åka dit men vid de tillfället va jag mer intresserad av poolen vi hade till huset vi bodde i och solen i underbara Kissiemiss.

Hemresan till Sverige blev besvärlig. Bil från Kissiemiss till Tampa, flyg från Tampa till Philadelphia och sedan Greyhoundbuss från Philadelphia till New York city och sen tunnelbana och buss till Newark och sen flyg till Stockholm och sen bil hem till Timmersdala. De va en restid på ca 36 timmar. Sjukt jobbigt men de va en underbar resa och någon gång ska jag besöka andra sidan av USA för det är verkligen ett mäktigt land och jag kan verkligen att tänka mig att bo i Florida.
Området i Kissiemiss va jättemysigt och jag skulle garanterat kunna se mig själv där, så om alla mina kompisar och min familj flyttar dit så kan jag också flytta ;)

Ne men nu ska jag kanske sova. Jobb på fredag, aldrig kul men de blir inte så sent som tur e, tur att man inte jobbar inom hotell och restaurang, jääävla skittider och skitlön, jag har bra tider o bra betalt. De gillar jag ;)

// Fia - Thailand next?


(det börja krångla efter dessa bilder, men dessa tog vi i New York, kommer mer någon annan dag)

Kommentarer
Postat av: Malin

Ohh jag vill också iväg någon stans :P

2009-02-13 @ 01:28:57
URL: http://sevmek.blogg.se/
Postat av: Sara

heeej. :)

Jaa färskfoder är godast, och bäst för dom när dom ska bygga muskler! :D Äter han Klass hundfoder?

Postat av: Sara

Santos klor vill jag egentligen klippa 2 gånger i veckan, Iaf EN gång i veckan! Men ibland kan man missa såklart. Men så ofta jag kan, bra träning också. Hur går det att klippa tysons klor? Vil du ha ett tips som är väldigt bra, och även gör kloklippningen lite mysig för dom:D??

Postat av: Emma

ååh USA, mitt andra hem tror jag. Älskar det landet mer än något annat jag besökt! Antar att du också tycker så :)

2009-02-13 @ 10:33:48
URL: http://lindgrenemma.blogg.se/
Postat av: Amanda

Mm hon är jätte fin i sin jacka=).

Din lilla plutt va jätte söt=)

2009-02-13 @ 10:48:11
URL: http://dreaams.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0